Slovník

Market place

Je internetová platforma, která umožňuje různým prodejcům nabízet své zboží nebo služby zákazníkům. Na takovýchto tržištích mohou prodávat nejen velké společnosti, ale také i drobní prodejci a jednotlivci. Na marketplace se mohou prodávat různé druhy zboží, od oblečení přes kosmetiku až po elektroniku, potraviny ale také i různé služby. Většina marketplace umožňuje uživatelům hledat zboží podle kategorií, filtrů a cenových rozmezí. Prodejci se mohou na Marketplace přihlásit, vytvořit si tam svůj účet, poté nahrát své produkty, určit si ceny a začít nabízet své zboží k prodeji.

Zákazníci mohou na marketplace nakupovat zboží z různých prodejců a porovnávat ceny a kvalitu nabízeného zboží. Většina marketplace poskytuje také zákaznickou podporu a záruku na nákup. Výhody marketplace pro zákazníky zahrnují široký výběr zboží, možnost porovnávat ceny a recenze, pohodlnost nakupování z domova a možnost vrácení zboží.

Prodejci mohou využít výhod marketplace, jako jsou snadná a levná propagace svého zboží, přístup k velkému počtu potenciálních zákazníků a možnost rychle a efektivně prodávat své zboží.

 Nejnovější články v blogu

Chatboti pro weby: Jak ovlivňují konverzní poměr a srovnání nejlepších AI řešení

13.02.2025 | Lukáš Bryksa
Jak chatboti ovlivňují konverzní poměr a zákaznickou spokojenost? Nasazení chatbota na webových stránkách se v posledních letech stalo standardem pro firmy, které chtějí zlepšit zákaznickou zkušenost. Ruku v ruce s tím jde i zvýšení konverzního poměru. Podle studií může chatbot snížit náklady na zákaznickou podporu až o 30 % a zároveň zvýšit konverzní poměr o 10–40 %. Podívejte se na výhody chatbotů a srovnání řešení, která můžete využít.

5 trendů pro SEO v roce 2025

27.01.2025 | Pavel Horelica
Každý rok se zamýšlím nad tím, jaké budou v následujícím roce v oblasti SEO trendy, co bude důležité, co bude hrát první housle. A nejinak tomu bude je i letos. Na co myslet v oblasti SEO v roce 2025? Co budete ten gamechanger, který byste neměli opomenout?

Co je to GPSR a proč by vás to (ne)mělo zajímat

28.11.2024 | Linda Milotová
Evropská unie zase musí být papežštější než sám papež. Opět zde máme další předpis pro e-shopy (výrobce, prodejce, distributory). Další zaříznutí od Evropské unie, další nařízení, předpis, papírování, byrokracie. Z pohledu výrobků by tak v ČR mělo být zase o něco bezpečněji. Pojďme se podívat, co nás čeká.

Nevíte si rady s vaším marketingem? Napište nám

* povinné pole

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů