Slovník

Core web vitals

Jedná se o klíčové metriky, které slouží k hodnocení uživatelského zážitku na webových stránkách. Tyto metriky jsou součástí větší iniciativy Google s názvem "Web Vital" a zaměřují se na tři konkrétní faktory, které mají vliv na uživatelskou zkušenost:

  1. Largest Contentful Paint (LCP) - doba načítání největšího obsahu na stránce. Ideální hodnota je do 2,5 sekundy.
  2. First Input Delay (FID) - doba, která uplyne mezi prvním interakcí uživatele se stránkou (např. kliknutí na odkaz) a reakcí stránky na tuto interakci. Ideální hodnota je méně než 100 milisekund.
  3. Cumulative Layout Shift (CLS) - množství nechtěného pohybu obsahu na stránce během načítání. Ideální hodnota by měla být menší než 0,1.
Tyto metriky se stávají stále důležitějšími pro optimalizaci webových stránek pro uživatele, a také pro zlepšení pozic v rámci vyhledávačů.

c

 Nejnovější články v blogu

13 nejlepších platebních bran pro majitele e-shopů

09.04.2025 | Lukáš Bryksa
Hledáte platební bránu pro svůj e-shop? Spolehlivost, bezpečnost a rozumná cena – to jsou tři podmínky, podle kterých se majitelé e-shopů rozhodují. Upřednostňujete spíše levnější řešení, nebo platební bránu s pokročilejšími funkcemi, jako předautorizace nebo rozpoznání několika cizích jazyků? Prohlédněte si naše srovnání.

Chatboti pro weby: Jak ovlivňují konverzní poměr a srovnání nejlepších AI řešení

13.02.2025 | Lukáš Bryksa
Jak chatboti ovlivňují konverzní poměr a zákaznickou spokojenost? Nasazení chatbota na webových stránkách se v posledních letech stalo standardem pro firmy, které chtějí zlepšit zákaznickou zkušenost. Ruku v ruce s tím jde i zvýšení konverzního poměru. Podle studií může chatbot snížit náklady na zákaznickou podporu až o 30 % a zároveň zvýšit konverzní poměr o 10–40 %. Podívejte se na výhody chatbotů a srovnání řešení, která můžete využít.

5 trendů pro SEO v roce 2025

27.01.2025 | Pavel Horelica
Každý rok se zamýšlím nad tím, jaké budou v následujícím roce v oblasti SEO trendy, co bude důležité, co bude hrát první housle. A nejinak tomu bude je i letos. Na co myslet v oblasti SEO v roce 2025? Co budete ten gamechanger, který byste neměli opomenout?

Nevíte si rady s vaším marketingem? Napište nám

* povinné pole

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů