SEO visibility (SEO viditelnost)
SEO visibility je metrika sestavená z několika relevantních faktorů. Používá se k výpočtu toho, jak viditelné jsou webové stránky v organických výsledcích vyhledávače. Tato metrika byla vyvinuta společností Searchmetrics, která poskytuje jednotný univerzální index pro měření a porovnávání online výkonu různých domén.
Výpočet tohoto KPI, které se používá k měření viditelnosti webové stránky, sestavuje několik různých datových bodů, včetně informací o objemu vyhledávání relevantních klíčových slov, pozicích webu a četnostech adres domény ve vyhledávání (tj. jak často a kde bude web pro tato klíčová slova v organických výsledcích vyhledávání Google, Bing a dalších vyhledávačů). K výpočtu přispívají i další údaje z dynamických modelů pro výpočet míry prokliku (CTR).
Hodnota SEO visibility domény bude vyšší, pokud:
- Adresy domény jsou na předních místech výsledků vyhledávání
- Mnoho URL adres z domény je zahrnuto v indexu Google s dobrým hodnocením
- Adresy URL domény jsou relevantní pro klíčová slova s vysokým objemem vyhledávání
Obecně řečeno, hodnota SEO visibility je ukazatelem toho, jak viditelné webové stránky jsou v organickém vyhledávání při zadávání relevantních dotazů. Je to index, který také umožňuje analyzovat problémy a identifikovat potenciál pro budoucí optimalizaci.