Slovník

EPOS

Elektronický pokladní systém (EPOS) je počítačová technologie, kterou používají podniky k řízení prodejních transakcí, skladových zásob a dat o zákaznících. EPOS systém obvykle sestává ze softwaru, který běží na počítači nebo tabletovém zařízení, a také z hardwarových komponent jako jsou pokladna, čtečka čárových kódů a čtečka karet.

Softwarová část EPOS systému umožňuje podnikům rychle a přesně zpracovávat transakce. Obvykle zahrnuje funkce jako správu skladových zásob, prodejní reporting a správu vztahů se zákazníky. Mnoho EPOS systémů nabízí také další funkce, jako je správa zaměstnanců, účetnictví a marketingové nástroje.

Hardwarové komponenty EPOS systému se mohou lišit v závislosti na potřebách podniku. Běžné komponenty zahrnují dotykový monitor, pokladnu, čtečku čárových kódů a čtečku karet. Některé EPOS systémy mohou také zahrnovat tiskárny pro stvrzenky nebo kuchyňské lístky.

EPOS systémy jsou běžně používány v maloobchodních prodejnách, restauracích a dalších podnicích, kde se vyskytují transakce na místě prodeje. Mohou pomoci podnikům zlepšit efektivitu, snížit chyby a poskytnout lepší zákaznickou službu. Navíc mnoho EPOS systémů nabízí integraci s jiným podnikovým softwarem, jako je účetnictví nebo správa skladových zásob, aby poskytly komplexnější obrázek o podnikových operacích.

e

 Nejnovější články v blogu

Srovnání účetních a ERP systémů

18.11.2024 | Lukáš Bryksa
V dnešní digitální době se účetní a ERP (Enterprise resource planning) systémy staly neodmyslitelnou součástí firemní infrastruktury. Pomáhají nejen při správě financí, ale také optimalizují procesy, usnadňují práci a zajišťují přesné a včasné podávání reportů. Správný výběr systému může znamenat rozdíl mezi efektivním řízením podniku a neustálým bojem s administrativními problémy. V tomto článku se podíváme na klíčové účetní systémy, jejich propojení a cenové rozdíly.

Software už si nekoupíte. A je to dobře. – Co je SaaS a proč na něj přejít?

16.09.2024 | Lukáš Bryksa
Pamatujete si ještě jak jste si pořídili nový Microsoft Windows, nebo Office balíček a pěkně jste ho z CéDéčka nainstalovali? Pro mladší generaci je to nepochopitelné a i pro nás už jsou to naštěstí ozvěny minulosti. Za posledních 10 let jsme se v rámci softwarových licencí naštěstí posunuli a hlavní roli v tom hraje SaaS. O co jde a proč SaaS změnil fungování softwaru jednou pro vždy, na to jsme se podívali v našem článku.

Jak funguje propagace skrze placený Sales Navigator na LinkedIn?

30.08.2024 | Dominik Bezděk
LinkedIn Sales Navigator je výkonný nástroj pro profesionály v oblasti prodeje, který umožňuje efektivní generování potenciálních zákazníků a správu obchodních vztahů. V tomto článku vám ukážeme hlavní funkce a výhody Sales Navigatoru, jeho nastavení a zapnutí, a také cenové možnosti.

Nevíte si rady s vaším marketingem? Napište nám

* povinné pole

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů