Trendy a aktuality v digitálním marketingu 2023
Digitální marketing je jedno z nejrychleji postupujících odvětví, co se týče rozvoje. Každý rok se mění, rozvíjí a aktualizuje, proto je třeba s tím držet krok. Jaké marketingové trendy nám odborníci prognostikují pro letošní rok?
Personalizace obsahu
Stále více firem bude využívat umělou inteligenci a strojové učení k personalizaci obsahu pro své zákazníky. To zahrnuje personalizaci nabídek, doporučení produktů, e-mailových kampaní a dalších forem marketingu.
Video obsah
Video obsah se stává stále populárnějším a očekává se, že i tento trend bude pokračovat v roce 2023. Firmy budou investovat více do tvorby kvalitního video obsahu, včetně živých streamů a interaktivních videí. Nebudete k tomu ani potřebovat top vybavení, postačí kvalitní mobilní telefon, kreativní mysl a super video může být na světě. Statistiky totiž mluví za vše. Téměř 80 % uživatelů potvrdilo, že po shlédnutí produktového videa byli přesvědčeni o koupi produktu či využití nabízené služby.
Nárůst prodeje na sociálních sítích
Prodej v rámci sociálních sítí se stává stále důležitějším prodejním kanálem a očekává se, že toto téma bude v roce 2023 ještě výrazněji diskutováno. Firmy budou využívat různé platformy sociálních médií k prodeji produktů a zákazníci budou moci nákupy uskutečnit pohodlně přímo ze svých účtů právě na těchto platformách.
Nárůst využití umělé inteligence v marketingu
Umělá inteligence bude hrát stále důležitější roli v oblasti marketingu a pomáhat firmám v lepším pochopení chování zákazníků a optimalizaci reklamních kampaní. Umělá inteligence v rámci marketingu dokáže sbírat spotřebitelská data, analyzovat je a spárovat s uživatelskými informacemi a demografickými údaji. To nám markeťákům následně pomůže zase o trochu lépe definovat cílové skupiny a jejich potřeby či představy.
Využití nových technologií
Dalším trendem pro rok 2023 bude využití nových technologií jako je rozšířená a virtuální realita, chatbots a další interaktivní prvky. Firmy budou využívat tyto technologie k posílení interakce se zákazníky a vylepšení uživatelské zkušenosti.
Zvýšení důrazu na ochranu osobních údajů
S narůstající obavou z ochrany osobních údajů se očekává, že společnosti budou více dbát na ochranu osobních dat a transparentnost ve svých postupech. Očekává se, že zákazníci budou stále více preferovat firmy, které se budou aktivně snažit chránit jejich soukromí.
Opět to tedy vypadá, že se v rámci rozvoje máme v marketingovém světě na co těšit. Teď už je jen na vás, jestli se zaměříte se na využití letošních novinek nebo raději budete věřit zavedeným klasikám.
Alena Bradáčová
marketingová manažerkaAlena Bradáčová
marketingová manažerka email: alena.bradacova@impnet.czAlena má u nás pod palcem projektové řízení marketingových projektů. Stará se, aby projekty šlapaly podle požadavků klienta a byly plněny v domluvených termínech. Zároveň dbá na to, aby se klienti marketingově rozvíjeli. Energii dobíjí sportem a procházkami se svými psy.