Náš blog

kategorie blogu

Sociální sítě: Nakopneme, ale pak už jsou otěže vaše

Ten hrůzný okamžik, kdy zjistíte, že vaše firma ještě nemá Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Tumblr a Pinterest. Co s tím? A pak pod záplavou faktur, schůzek, papírování a administrativy, hledáte co nejrychleji agenturu, nebo freelancera, který se o vše postará. Bude to fungovat?

Sociální sítě se, pro někoho bohužel, staly nedílnou součástí podnikání. Představují skvělý prostor pro podporu brandu, i pro neformálnější a mnohdy mnohem rychlejší komunikaci se zákazníkem. Prodávat se dá na Facebooku i Instagramu a když už ne přímo, tak často stojí za vysokým procentem asistovaných konverzí.

Jenže jak na to? Sledujete vypiplané fejsbůky konkurence, která vypadá, že příspěvky tvoří fotograf, grafik a literát v jednom a padají na vás chmury. A tu přijde spásný nápad. Najmu si na to někoho na externo.

Jaké sociální sítě musí moje firma mít?

Na tuto otázku neexistuje univerzální odpověď, protože každé podnikání je specifické. Instagram se bude asi těžko spravovat finančnímu poradci, které při výkonu povolání zrovna mnoho příležitostí k focení nemá - tomu se asi bude daleko lépe dařit na Twitteru či FB, kde může podporovat svoji odbornost zajímavými články či tweety. Nehtová designérka zase skvěle chytí nové zákaznice na Instagramu, kde může umístit fotky své práce. A třeba takový architekt si najde fanoušky na více kanálech.

Stejně jako u ostatních částí online marketingu platí, že se vyplatí poradit se s odborníkem. Ušetříte si tím totiž spoustu času, který byste ztratili hledáním a tápáním. Nechte si vypracovat studii, které sociální sítě pro vás mají význam. Nechte si vypracovat obsahovou strategii a nechte si ty sociální sítě nakopnout. Protože pak už to půjde jednoduše.

Výdaje finanční vs. časové

Spravovat sociální sítě dobře, stojí dost peněz. Správci musíte zaplatit ten čas, kdy ohryzává tužku a vymýšlí obsahový plán na měsíc, kdy upravuje fotky a videa a případně spouští placené reklamy. I tak mu ale musíte připravovat podklady, neexistuje totiž možnost, že byste prostě jen zaplatili za vedení sociálních sítí a pak už se nemuseli o nic starat.

Musíte se snažit shánět témata, fotografie, produkty, momentky, videa… Zkrátka vše, co váš externista získat nemůže. A to opět zvyšuje finanční a časovou náročnost.

Zkuste to sami

Časem je proto nejlepší, když správu sociálních sítí převezmete sami. Když jsou sociální sítě spravované přímo ze srdce firmy, vypadá to mnohdy lépe. Veškeré fotky a videa jednoduše upravíte pomocí nejrůznějších programů či třeba mobilních aplikací, které jsou dnes tak promakané, že z nich za pár minut vzejde profesionálně vypadající dílko.

Kristýna Sládečková
copywriter
ZPĚT Chci nakopnout FB a Instagram
Kristýna Sládečková
copywriter email: kristyna.sladeckova@impnet.cz

Klíčem k úspěšnému webu jsou originální texty, které vzbudí pozitivní emoce. A těmi Kristýna nešetří – každý text je pro ni kreativní hra se slovy a zároveň krátký příběh, který překvapí, zaujme a prodá.

Co dalšího píšu?


Jak připravit školení, aby to nebyla strašná nuda?

Školení není totéž co škola. Nemáte před sebou rozjívené děti, které nebaví sedět a poslouchat, ale klienty, kteří zaplatili za to, aby se něčemu novému naučili. Jenže ti také nechtějí dlouhé hodiny sedět a poslouchat. Kurzy musí být co nejinteraktivnější, ale zároveň ne na sílu naplněné přiblblými aktivitami.

Copy Camp 2017: V zajetí příběhů, aneb když není kontext, vytvořte ho

Kde není příběh, tam ani kuře nehrabe. Lépe řečeno, kde není background, tam zákazníka neudržíte. Letošní CopyCamp se nesl v duchu dalších zajímavých přednášek o tom, co copywriterům na papíře nesmí chybět, co jim nesmí chybět v hlavě a co si mohou dovolit napsat, aby se ve finále nepotili v soudní síni. A nechyběla také spousta inspirace a situací, ve kterých příběh vyhrál na celé čáře.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů