Náš blog

kategorie blogu

Seznam spouští produktové reklamy. Mají konkurovat Google Nákupům

09.10.2015 | Jan Řičánek


Google Nákupy běží v Česku už od roku 2011 – a za tu dobu si získaly velkou oblibu. Často patří k nejvýdělečnějším kampaním e-shopů a svou mírou konverze atakují i zavedené zbožové porovnávače Zboží.cz a Heureku.cz. Nyní jim však v českých vodách vyrostl vážný konkurent.


Za jeho vznikem stojí Seznam.cz, který s Googlem dlouhodobě soupeří na poli internetového vyhledávání. A teď se zkusí prosadit i na další frontě. Na 15. října zástupci Seznamu naplánovali spuštění nového projektu – produktových reklam ve vyhledávání. Pro snadnější pochopení jej však dále v textu budeme nazývat jako „Seznam nákupy“. Jednoduše proto, že se nápadně podobají zmíněným Google Nákupům.


Seznam nákupy už nějakou dobu běží – ve formě betatestování. Do toho je zapojeno jen několik vybraných e-shopů a jen několik vybraných produktů, takže se vám možná stalo, že jste je už na Seznamu viděli. Třeba na dotaz „iPad air“, který Seznam na svém blogu prezentoval jako názornou ukázku.


Oficiálně vše odstartuje ve čtvrtek 15. října. Od tohoto dne se do projektu může zapojit jakýkoliv e-shop, který má účet na Skliku a vytvořený feed pro Zboží.cz. Takže nejspíš i vy.


Jak budou produktové reklamy ve vyhledávání na Seznamu fungovat?

Je to úplně jednoduché. Uživatel zadá vyhledávací dotaz (nejčastěji přímo název zboží) a vpravo nahoře vedle výsledků z fulltextového vyhledávání mu vyskočí 3 nebo 6 vybraných produktů. Zda budou 3 nebo 6 se ještě neví – Seznam obě varianty testuje a po čase vybere tu, která bude výkonnější.


O tom, kdo se v této královské trojce (šestce) bude zobrazovat, rozhodují stejné podmínky jako u PPC. Zejména tedy maximální cena za proklik (CPC) a skóre kvality, které získá vaše cílová stránka.


Abyste mohli v této internetové aukci soutěžit, je třeba mít feed ve Zboží.cz a účet na Skliku. Pak už stačí v záložce Nástroje propojit Sklik se Zboží.cz a pomocí filtrů na Skliku definovat, na které produktové dotazy se chcete zobrazovat.


Produktové reklamy budou čerpat kredit z Skliku, proto zde musíte mít nabitý kredit, jinak vám služba nepoběží. A na závěr si dovolíme malou premisu – kvůli spuštění produktových reklam se vám s největší pravděpodobností snížení návštěvnost ze Zboží.cz. Ale pokud to povede ku prospěchu věci… proč ne?

Jan Řičánek
PPC specialista
ZPĚT Chci PPC kampaně
Jan Řičánek
PPC specialista email: jan.ricanek@impnet.cz

CTR, CPC, CPM, ROI … to jsou zkratky, s kterýma se Honza každé ráno probouzí. A než dojde do práce, tak přemýšlí, jak by vaše kampaně udělal ještě ziskovější. A nezáleží přitom na tom, jestli se jedná o Facebook, PPC, či porovnávače zboží.

Co dalšího píšu?


Nové Zboží.cz je tu. Co to znamená pro vás?

08.10.2014 | Jan Řičánek
Tento týden jsme se konečně dočkali – Seznam.cz spustil dlouho očekávanou novou verzi zbožového vyhledávače Zbozi.cz. Kromě toho, že proběhnul kompletní redesign uživatelské části, došlo i k několika změnám v administraci internetových obchodů. A ačkoliv to jsou spíše drobnosti, jejich ignorování může mít zásadní dopad na vaši inzerci.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů