Proč při SEO nikdy nezapomínat na aktualizaci obsahu na webu
Obsah by měl být alfou a omegou každého kvalitního webu. Samozřejmě, existuje spousta dalších faktorů, které ovlivňují jeho hodnocení. Tohle je ale základ. Přesto se na něj často zapomíná. Nebo ještě hůře - chybí vůle ho jakkoliv měnit. Jeho aktualizací přitom dokážeme naboostovat výsledky na SERPu a podpořit tak plnění jeho cílů. Skvělý náhled na problém poskytuje např. Google Search Console a jedna z jeho často opomíjených součástí– statistika procházení.
Zda s obsahem na webu zacházíte dobře nebo naopak špatně, vám může poradit graf s počtem procházených stránek za den. Ukazuje, kolik stránek prošel Googlebot na vašem webu za posledních 90 dní. Zásadní je si uvědomit, proč v něm dochází k nesouměrným fluktuacím (obzvláště v rozmezí 1 až 2 dní). Měli byste totiž chtít, aby vaše výsledky byly co nejkonzistentnější a data se pohybovala co nejvíce okolo své průměrné hodnoty. V takovém (ideálním) případě je váš web tzv. spider-friendly a graf vypadá přibližně nějak takhle:
Jestliže je váš graf na míle vzdálený tomu, v jakém stavu by se měl nacházet, vaše výsledky se blíží spíše některé z těchto variant. Pak máte problém.
Významný vliv na to má (mimo jiné) obsah vašeho webu. Pokud dochází k nenadálým propadům, může za to jeho stará a neaktualizovaná podoba. Robot totiž nemá tendenci znovu procházet content, se kterým se nic neděje. Jaký to má dopad na to, jak si povedete na SERPu (stránce s výsledky vyhledávání)?
Google nebude mít motivaci váš web umísťovat na přední příčky. Zvýhodňuje totiž aktuální obsah, u kterého předpokládá, že má pro uživatele internetu vyšší informační hodnotu. Proto nejsou výhodné ani náhlé změny směrem nahoru – dojde totiž k opětovnému poklesu. Negativních důsledků, které s sebou nese neaktualizovaný obsah, je přitom mnoho.
Jak z toho ven? Relativně snadno – pokud budete udržovat content na vašem webu živý a budete se starat o jeho dlouhodobé a systematické zlepšování, podpoříte ideální vývoj grafu s počtem procházených stránek za den. Tím spíše pak budete na SERPu ve výhodě oproti své konkurenci.
Především však přinesete vašim zákazníkům informace, o které mají zájem a ti pak spíše provedou požadovanou konverzi.
A jak je na tom váš web, staráte se o jeho pravidelnou aktualizaci?
Lenka Zachrdlová
SEO konzultantLenka Zachrdlová
SEO konzultant email: lenka.zachrdlova@impnet.czAby si váš web mohly zamilovat vyhledávače, musíte se zalíbit především jeho návštěvníkům. Proto Lenka provádí analýzy a optimalizace stránek tak, aby byl váš web co nejpřívětivější a stále se jen zlepšoval. Je to sice běh na dlouhou trať, ale Lenka má zkrátka ráda výzvy a překážky a dovede dát duši každému projektu.