Proč nepoužívat volnou, frázovou i přesnou shodu v jedné reklamní sestavě?
Na internetu existují desítky článků, které vám radí, abyste do jedné reklamní sestavy vložili klíčová slova ve volné, frázové i přesné shodě. Za těmito články mnohdy stojí renomované společnosti, což vyvolává dojem jisté důvěryhodnosti.
Když se ovšem nad problémem důkladně zamyslíte, tak jaký má smysl mít jedno klíčové slovo ve třech shodách v jedné reklamní sestavě? Logicky absolutně žádný. Pokud totiž máte klíčové slovo ve volné shodě, tak se automaticky zobrazuje na frázovou i přesnou shodu - a je naprosto zbytečné přidávat tyto typy shody do stejné reklamní sestavy.
Příklad zobrazení reklamy na klíčové slovo dámské klobouky:
Výnosné PPC kampaně!
Pokud chcete mít rentabilní PPC kampaně/reklamní sestavy, které vám přinesou nejenom spoustu prokliků, ale především konverze, tak byste se měli připravit na to, že jim musíte věnovat dost času. A ze začátku taky peněz. Největšího konverzního poměru totiž dosáhnete tím, že vytvoříte PPC kampaň, do které dáte klíčové slovo ve volné shodě, a necháte ji nějaký čas běžet.
Tato kampaň bude sice nerentabilní, ale po nějakém čase (ideálně po měsíci) si můžete na kampaň sednout a začít vyhodnocovat, na jaké vyhledávací dotazy se vaše reklamy zobrazují a co je pro vás skutečně zajímavé.
Tato zajímavá (výnosná) klíčová slova budete následně přenášet do nových reklamních sestav v přesné shodě, kde pro ně vytvoříte unikátní inzeráty a zároveň jim nastavíte i vyšší cenu za proklik, protože budete vědět, že jsou pro vás zajímavá a můžou vám přinést skutečně konverze.
Jakmile tato slova budete mít v nové reklamní sestavě, tak je zároveň přidáte i do původní sestavy jako vylučující slova, aby nedocházelo k tomu, že PPC systém bude rozhodovat náhodně o tom, kterou reklamu a za jakou cenu zobrazí.
Jan Řičánek
PPC specialistaJan Řičánek
PPC specialista email: jan.ricanek@impnet.czCTR, CPC, CPM, ROI … to jsou zkratky, s kterýma se Honza každé ráno probouzí. A než dojde do práce, tak přemýšlí, jak by vaše kampaně udělal ještě ziskovější. A nezáleží přitom na tom, jestli se jedná o Facebook, PPC, či porovnávače zboží.