Proč mít skvělou kariérní stránku a co by měla obsahovat?
Personální situace v ČR je pro většinu majitelů firem, manažerů a personalistů velmi složitá. Nezaměstnanost je nízká a hlad po nových zaměstnancích veliký. Proto je potřeba přicházet s novými nápady, benefity a jinou formou oslovení cílové skupiny, která se většinou zcela liší od klasických zákazníků firmy. Jednou z nich je např. kariérní microsite, která svým stylem a obsahem zaujme právě cílovou skupinu, o kterou máte zájem.
Korporátní firemní weby a e-shopy se snaží maximálně zacílit a zaujmout svého zákazníka. Často ze segmentu B2B klientely, tedy jiných firemních subjektů. Web působí seriózně, obsahově a odborně. Přitom však chce firma zaujmout, přivést a zaměstnat především mladé, progresivní a akční lidi, kteří by jí pomohli pokračovat v růstu. A toto cílení je téměř protichůdné. Jak přitáhnout ty správné zájemce?
Originální a přehledná microsite je klíčem k úspěchu
Spíše než zvolit cestu seriózního a formálního zpracování, se kterou se tak často setkáváme, se nabízí myšlenka, která se nám u mnoha klientů osvědčila – připravit graficky a obsahově atraktivní a jednoduchou microsite, která sdělí cílové skupině uchazečů to důležité, aniž by je zbytečně zatížila přehnanou odborností.
Zapojte fantazii a využijte podklady, které máte – fotky nebo videa z firemních večírků o Vánocích, z teambuildingu, ze školení a další zajímavý mediální obsah, který není statický a potenciální uchazeče o zaměstnání spíše zaujme.
Díky přehledným informacím o dané pozici a příjemné prezentaci firmy a firemní kultury dosáhnete mnohem lepších výstupů a vyššího počtu reakcí.
Několik tipů přímo z praxe – co opravdu funguje?
U mnoha našich klientů se osvědčila také práce s profesionálními fotkami z prostředí firmy. Uchazeč o místo si může prohlédnout kolegy ve svém budoucím týmu, kanceláře, kde bude pracovat, svého budoucího nadřízeného, ukázky klientů a projekty, na kterých bude po nástupu pracovat.
Pokud jde např. o výrobu, pak je fajn umístit do prezentace také stroje a technologie, na kterých se bude uchazeč podílet, stejně jako lokality, do kterých se podívá (např. mapa působnosti).
Všechny tyto informace nemají za cíl uchazeče namlsat, ale dát mu jasný a přesný obraz o tom, na čem bude pracovat, v jakém prostředí a s kým. Díky této neformální a zábavné formě máte pak mnohem lepší šanci získat do okruhu svých zaměstnanců silnou posilu. A to chtějí všichni :-)
My takovou stránku zrovna chystáme. Tady máte malou ochutnávku:
Lukáš Bryksa
obchodní ředitelLukáš Bryksa
obchodní ředitel email: lukas.bryksa@impnet.czLukáš stál v roce 2009 u zrodu firmy. Často pracuje dlouho do noci nebo i o víkendech. Záleží mu totiž na vaší spokojenosti. Chce, abyste byli spokojení pořád. A ne jenom 40 hodin za týden.