Online chat dokáže na webu zázraky. Používáte ho?
Telefon, e-mail, poptávkový formulář, facebook, skype nebo třeba diskuzní fórum – zákazník brouzdající po vašich webových stránkách se s vámi může spojit různými cestami. Není ale lepší, když ho aktivně oslovíte přímo vy? A to ještě ve chvíli, kdy prolézá vaše webovky?
Komunikační kanály se strašně rychle vyvíjí – a fax či pevná telefonní linka jsou dnes na internetu pasé. Více než 60 % všech poptávek a dotazů vám přijde psanou formou (e-mailem či objednávkovým formulářem). Internetoví uživatelé zkrátka neradi telefonují. Neradi komunikují „živě“. Mnohem pohodlnější pro ně je poslat e-mail nebo vyplnit formulář. Tento trend sice přináší jisté odosobnění komunikace, ale také nové možnosti.
Jednou z těchto možností je komunikace online. Formou chatu. Komunikace je to stále „neživá“, ale mnohem rychlejší. Zákazník dostane odpovědi na své doplňující otázky – a nemusí přitom nikam volat ani čekat hodiny na to, než mu odpovíte na e-mail. Dnešní doba je rychlá a neosobní – a stejná musí být i komunikace na vašem webu.
Přínosy nasazení online chatu na webové stránky jsou ohromující. U některých oborů se může konverzní poměr zvýšit i o několik procent. Online chat dokonale nahrazuje to, co jinak při internetovém nakupování tak zoufale chybí – osobu prodejce.
Aby však online chat opravdu fungoval, musí splňovat dvě základní kritéria.
1) Za počítačem musí sedět odborník, který dokáže odpovědět na většinu dotazů.
2) Reakční doba musí být co nejkratší. Ideálně několik sekund, maximálně pár minut.
V poslední době navíc některé nástroje online chatu nabízí i další funkce. Třeba Smartsupp sbírá z veřejných dat informace o návštěvnících webu – a přesně vám napíše, odkud návštěvník pochází, zda má nějakou firmu a čím se tato firma zabývá.
Reálná čísla z on-line chatu
Pro zajímavost uvedu několik čísel z jednoho námi spravovaného e-shopu, který účinnost on-line chatu zkoušel. Posuďte sami:
Konverzní poměr z provedeých online komunikací je pěkných 22,83%. Samozřejmě, záleží na tématu webu, obecně však při smysluplném nasazení chatu dochází k celkovému zvýšení konverzního poměru webu.
Sami si představte, jak obrovský potenciál má taková znalost návštěvníka v B2B podnikání. Pokud se návštěvník neodhodlá k akci sám, můžete ho zpětně kontaktovat vy. Ideálně s personalizovanou nabídkou. Z dat Google Analytics a online chatu jste schopni zjistit mnohé – a připravit nic netušícímu návštěvníkovi nabídku přesně podle jeho gusta.
A to už zvýší úspěšnost takové nabídky, co myslíte?
Lukáš Bryksa
obchodní ředitelLukáš Bryksa
obchodní ředitel email: lukas.bryksa@impnet.czLukáš stál v roce 2009 u zrodu firmy. Často pracuje dlouho do noci nebo i o víkendech. Záleží mu totiž na vaší spokojenosti. Chce, abyste byli spokojení pořád. A ne jenom 40 hodin za týden.