Na co se připravit v marketingu v roce 2024?
V dnešním rychle se měnícím světě marketingu je nezbytné držet krok s nejnovějšími trendy, aby kampaně a celková marketingová strategie našich klientů byly úspěšné. Podle nedávné zprávy od VidenGlobe, přední marketingové analytické agentury, přinese rok 2024 dosud nevídané příležitosti a výzvy. Pojďme se podívat na klíčové trendy, které budou v novém roce proměňovat svět marketingu.
Umělá inteligence ve středu pozornosti
Umělá inteligence (AI) už více jak rok formuje marketingový svět zásadním způsobem. Využití AI v marketingových kampaních zvyšuje efektivitu, zlepšuje zákaznickou spokojenost a podporuje růst podnikání. Není však v žádném případě samospásná a je potřeba s ní umět pracovat.
Zvláštní pozornost si zaslouží konverzační marketing a AI řízené zákaznické interakce. V roce 2024 bude tento trend ještě výraznější. Chatboty a virtuální asistenti, pohánění umělou inteligencí, nabízejí spotřebitelům okamžité řešení a personalizovaný zážitek, což vede k lepšímu uživatelskému zážitku, spokojenosti a v konečném důsledku k vyšším konverzím. Nenechte si ujít příležitost začlenit AI do vaší strategie, například prostřednictvím live chatu na vašem webu. K tomu můžete využít našeho partnerství se společností SmartSupp, která vytvořila chatboty pro více než 4600 českých e-shopů a více jak 100 000 webům a e-shopům celosvětově.
Virtuální a rozšířená realita překračují hranice
Virtuální a rozšířená realita (VR a AR) postupně stírají rozdíly mezi digitálním světem a fyzickou realitou, čímž se otevírají nové možnosti pro interakci se zákazníky. A to není jen výsadou velkých značek. Příkladem může být Alza, která využívá VR pro virtuální prohlídky a umožňuje zákazníkům zjistit, jak se produkt vejde do jejich prostoru.
UGC obsah – hlas uživatelů
UGC (user-generated content) obsah se stává stále oblíbenějším, neboť spotřebitelé dávají přednost autentičnosti. V roce 2024 budou značky, které tento obsah využívají, považovány za důvěryhodnější. Je důležité najít způsoby, jak zapojit vaše uživatele a podporovat vytváření UGC, nejen prostřednictvím fotosoutěží či email marketingu, ale například tvorbou reels na Instagramu.
Ultra personalizovaný obsah
Personalizace kráčí dál i v roce 2024. Zákazníci očekávají na míru šité zážitky na každém kroku své cesty – od počátečního povědomí až po samotný nákup. Využitím dat z různých touchpoints mohou značky vytvářet hyperpersonalizované marketingové strategie, které efektivně najdou potenciální kupce a přemění je v zákazníky. Kvalitní PPC kampaně a SEO bude v tomto ohledu nepostradatelným parťákem.
Video obsah na vzestupu
Video obsah, zejména ve formátu krátkých videí na platformách TikTok, YouTube Shorts a Instagram reels, neustále nabírá na popularitě. Je důležité využívat video obsah nejen pro reklamu, ale i pro vzdělávání a sdílení příběhů značky, což přináší autentičtější a efektivnější způsob, jak oslovit cílové publikum.
Tyto trendy jsou předzvěstí roku 2024, který nabídne mnoho příležitostí pro inovace a růst v oblasti marketingu. Je dobré se nad nimi zamyslet a připravit změny strategie, které zajistí, že budete stále v kurzu.
Alena Bradáčová
marketingová manažerkaAlena Bradáčová
marketingová manažerka email: alena.bradacova@impnet.czAlena má u nás pod palcem projektové řízení marketingových projektů. Stará se, aby projekty šlapaly podle požadavků klienta a byly plněny v domluvených termínech. Zároveň dbá na to, aby se klienti marketingově rozvíjeli. Energii dobíjí sportem a procházkami se svými psy.