Náš blog

kategorie blogu

Máte na svých stránkách vyskakovací okna? Pozor ať si na vás nevyskočí Google!

28.03.2017 | Pavel Horelica

Google se snaží dbát na uživatelský přístup. To se všeobecně ví. Před dvěma lety zavedl štítek pro tzv. mobilní přátelské weby. Pokud jste se ve výsledcích vyhledávání chtěli zobrazovat co nejvýše i na mobilních telefonech, museli jste k tomu mít přizpůsobený i web. Google vás pak tímto štítkem sám označil. Od ledna nutí weby, aby byli stále více přívětivější pro uživatele. A omezuje tak velká pop-up okna.

Toto opatření oznámil Google již v srpnu minulého roku. Zavedení proběhlo však až letos 10. ledna. Měli jsme tak čas se na něj připravit. Nezaregistrovali jste toto upozornění a stále máte na svých stránkách vyskakovací okna přes celou obrazovku? Nezoufejte, můžete je ještě upravit.

Opatření se týká hlavně vyhledávání na mobilních telefonech, které mají většinou mnohem menší obrazovku než počítače. A zavírání takových oken malým křížkem schovaným někde v rohu skončí málokdy úspěchem. A právě tyto weby budou penalizovány a jejich pozice ve vyhledávání se zhorší.

Které pop-upy jsou nežádoucí?

Google však ve své zprávě přímo specifikuje, které typy vyskakovacích oken jsou nežádoucí. Jaké pop up reklamy to jsou?

  • Vyskakovací okno překrývající většinu hlavního obsahu, které se zobrazí ihned po načtení úvodní stránky,

  • reklama, která zabraňuje vstupu na hlavní stránku, pokud ji sami nezavřete,

  • okno s obtěžujícím obsahem, pod kterým je hlavní obsah schovaný. Vy jej tak nevidíte a musíte rolovat.

Nepovolené pop-upy

Jednou z možností, jak tyto pop-up okna vyladit, je oddálit jejich zobrazení o pár sekund. Neporušíte tak tím jedno z pravidel Googlu. Nebo je odstraňte z úvodní stránky a dejte je na jinou, ale také vhodnou stránku webu.

Které pop-upy projdou?

Naopak jsou zde i výjimky, které Google schvaluje a nejsou zahrnuty jako nežádoucí.

  • Pop-up okna reagující na nějakou legislativu, např. cookie lišta, omezení věku apod.,

  • přihlašovací okna a stránky s platební bránou,

  • malé bannery a reklamy, které nezakrývají většinu obsahu.

Povolené pop-upy

Všechny tyto pravidla se však týkají pouze mobilních telefonů. Výjimku tvoří tablety, které Google neřadí mezi mobilní, neboť mají větší obrazovku. Nevíte si rady, zda vaše vyskakovací reklama splňuje podmínky Googlu. Poraďte se s námi, ať neztratíte vaši drahocennou pozici.

Pavel Horelica
SEO konzultant
ZPĚT Chci SEO
Pavel Horelica
SEO konzultant email: pavel.horelica@impnet.cz

Pavel je tu od toho, aby vás lidé na internetu našli. Stará se o optimalizaci stránek pro vyhledávače, spravuje PPC kampaně a sleduje webová analytika. Má neustále nové nápady a posouvá váš web kupředu.

Co dalšího píšu?


Google testuje „People cards“ ve svém vyhledávání

14.08.2020 | Pavel Horelica
Společnost Google spustila ve fulltextovém vyhledávání v Indii tzv. People Cards – karty s profily lidí. Tyto karty jsou vlastně něco jako uživatelské profily ve výsledcích vyhledávání. Jedná se o novou funkci, která se před několika dny začala objevovat v anglickém mobilním vyhledávání uživatelů v Indii.

Co jsou strukturovaná data (rich snippety) a proč byste je měli používat?

23.02.2018 | Pavel Horelica
Možná jste už zaslechli nebo četli něco o strukturovaných datech, rich snippets, mikroformátech, mikrodatech, nebo jste možná někde viděli zmínku o Schema.org a JSON-LD. Ale co tyto výrazy přesně znamenají? Co to jsou ta strukturovaná data? Co dělají a co umí? A co mají co do činění se SEO? Pro všechny ty, kteří v tomto nemají úplně jasno, je určen právě tento článek. Jdeme na to.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů