Náš blog

kategorie blogu

Marketing Festival 2017 aneb návrat k zákazníkovi

13.11.2017 | Gabriela Neshodová

Skvěle rozjetá show jménem Marketing Festival letos opět nezklamala. Jeden den plný zajímavých workshopů, druhý den strávený na přednáškách takových kapacit, jako je Rand Fishkin přinesl široké spektrum nových poznatků, nad kterými stojí za to se zamyslet.  Podívejte se na shrnutí toho nejzajímavějšího.

Měřte těžko měřitelné a nezapomínejte na obrázky

Nejvíc jsem se těšila na přednášku SEO specialisty Randa Fishkina, která se točila kolem měření marketingových kanálů. Fishkin kladl důraz na to, abychom vždy vše, co děláme, měřili a rozdělil kampaně na lehce měřitelné a těžce měřitelné. A poté doporučil zaměřit se na ty, co se těžce měří!

Lehce měřitelné

Těžce měřitelné

PPC reklama

Přímá reference

Reklama na sociálních sítích

SEO

Retargeting/Remarketing

Organická návštěvnost ze soc. sítí

Email marketing

Content marketing

Direct mailing

PR

 

Zaujal mě také Fishkinův poznatek ohledně Google obrázků, skrz které probíhá sice značná část vyhledávání, ale Google si upravil jejich zobrazování a proto jsou nyní pro vyhledávání příliš obecné. Co s tím? Pište texty přímo do obrázků! Kromě Google obrázků se zaměřte určitě i na další nové kanály, jako jsou Google mapy, Youtube, rozšíření ve vyhledávání (SERP features).

Jak na obsah, když jste v koncích?

Stále je kladený velký důraz na to, že je třeba své stránky rozšiřovat a posilňovat obsahem. Co ale dělat v případě, že máte novou stránku, nebo svázané ruce? Je mnoho míst, kde můžete publikovat svůj obsah, čímž si můžete zlepšit ranking. Začněte stránkami jako je Quora.com, LinkedIn.com, Reddit.com, Pinterest.com, Youtube.com.

Randova část byla zajímavá a dokázala, že SEO má spoustu možností a je třeba s ním pracovat. A to i za cenu toho, že výsledky jsou hůře mapovatelné!

Poznejte svého klienta

První žena konference, Kim Goodwin hovořila o tom, že průzkum je špatný nástroj pro předvídání chování zákazníka. Od začátku kladla důraz na to, abychom při tvorbě konceptů stránek a dalších materiálů pro klienty stáli na straně koncového zákazníka, nikoliv po vůli klienta. I když není vždy lehké klienta přesvědčit o tom, co jeho zákazník chce, je důležité, abychom všichni nakonec sdíleli jeden názor.

A jak docílit toho, že zákazníka poznáte? Pozorujte ho, diskutujte s ním, vyzpovídejte 6-20 lidí, což vám pomůže vytvořit si jasný vzorec vašeho klienta.

Risk je zisk platí i u videí

Video je jedním z nejvíce vnímaných formátů poslední doby a je potřeba ho rozvíjet, přijít s něčím poutavým, co donutí zákazníka přemýšlet a přivede ho ke konverzi. O umění reklamy přednášel Joe Wade, člověk, kterého požadavky doby odvály z televizní branže ke krátkým projektům a reklamám.

Lidi musíte jednoduše dostat a to riskováním. Kdo neriskuje – nic nezíská. Všichni chtějí reklamy, které nás nebudou urážet, otravovat a nebudou totálně trapné. Pro ilustraci zmínil několik nešťastných reklamních počinů ze letoška, určitě si vzpomenete na reklamu na DOVE s rasistickým podtextem, reklamu na Pepsi s Kylie Jenner…

Doba se zrychlila a čas na vyprávění příběhu se krátí. A taky je tu Ad block, který brání reklamě při zobrazování. A o to poutavější reklamy musí být. Nezáleží na velkém rozpočtu, ale na kreativitě.

Umělá inteligence a zákazníkovy potřeby

Framework SEE-THINK- DO-CARE před pár lety znamenal marketingovou explozi. Jeho autor Avinash Kaushink se nyní zaměřil na další diskutované téma, na umělou inteligenci (AI) její efektivitu a dopady.

Musíme AI vnímat jako učící se stroje, které se vyvíjejí a mohou nám pomoct i uškodit. Představte si, že byste měli natolik zautomatizované procesy, že by vám zbyl dostatek času pro rozvíjení ostatních věcí, stroj by vám vždy okamžitě dal data, které zrovna potřebujete… Nebylo by to skvělé?

Možnosti jsou nekonečné a záleží jen na nás, jak k nim přistoupíme. Všechno se v budoucnu bude zobrazovat jen základě toho, jak se chováme na internetu – co lajkujeme, sdílíme, komentujeme, máme rádi a podobně.

Nekomplikujte to, chceme jednoduchost

Největším překvapením pro mě bylo vystoupení Boba Hoffmana. Na pódium přišel postarší profesor s prezentací nazvanou Marketéři jsou z Marsu, zákazníci z New Jersey. Poukazoval na to, že marketéři se většinou snaží věci komplikovat a přitom každý dnes touží po jednoduchosti a jasném poslání. A na to bychom se měli zaměřit. Žádné komplikované zprávy, ale jasné věci.

Sdílel to stejné stanovisko jako Rand Fishkin a Kim Goodwin – marketéři by se měli vykašlat na všechny trendy a neposlouchat klienty, ale zaměřit se na to, co chtějí koncoví zákazníci. Žádné výzkumy nejsou přesné, sami si musíme vytahat ze zákazníků, co chtějí a jaké jsou jejich potřeby. Nepodceňujme tradiční hodnoty a cesty marketingu.

Jak na zlepšení organického vyhledávání?

Zástupcem ČR se stal Filip Podstavec, autor úspěšného Marketing Mineru. Představil mnoho nástrojů a věcí, které pomůžou, aby vaše stránka byla přístupnější, třeba jako silný, podceňovaný zdroj, logy.

Podstavec mluvil o vyšší crawl rate, větším množství indexovaných stránek, rychlejší stránce a čistější architektuře, jakožto základu pro zlepšení organického vyhledávání. A samozřejmě o diagnostice stránky a nástrojích, které mohou pomoci. Posledním řečníkem byl Oli Gardner, který mluvil o tom, že design je postavený vždy na datech.

A hlavně o tom, že je nutné udržet silné trio a spolupráci designéra, copywritera a marketéra. Vždy to vede k lepším výsledkům. A ačkoliv to všichni víme, často na to zapomínáme.

Diagnóza stránky

Nástroje

Bot requests

Loggly, Logmatic.io, Logentries, Logz.io, Graylog, Spunk

Googlebot agenti

Elastic, logstash, Kibana

Robots.txt

Pingdom, Testomato, Uptimerobot

Uživatelský error, Googlebot error

Webpage Test, Google Pagespeed insight

IP požadavek, Status kódy

Google Lighthouse


Konference byla skvělá a doporučila bych ji každému, kdo se v oblasti marketingu pohybuje, nebo ho tato témata zajímají. Marketing Festival jsem navštívila již potřetí a opět si odnáším mraky podnětů k přemýšlení. 

Další pěkný článek napsali i na Spotibo: https://blog.spotibo.com/marketing-festival-2017/

Gabriela Neshodová
account manager
ZPĚT Chci Obchodní dovednosti
Gabriela Neshodová
account manager email: gabriela.neshodova@impnet.cz

Gabriela je perfekcionistka, zvyklá na co nejrychlejší a nejefektivnější práci. Pro své klienty udělá první poslední, protože pomáhat druhým je její prioritou.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů