Náš blog

kategorie blogu

Je to ta nejjednodušší věc. A stejně ji má půlka webů špatně

27.08.2014 | Jan Novák


Bývaly doby, kdy jsem jako copywriter záložku „Kontakt“ vůbec neřešil. Co bych tam taky psal, že. Svoje kontaktní údaje snad každej zná a napsat si je na podstránku dokáže i bez mojí pomoci. Dneska už vím, že jsem se tehdá pletl.

Začněme pěkně po pořádku. Záložka „Kontakt“ patří v horizontálním menu vpravo nahoru. Radši ještě jednou – vpravo nahoru. Nemám nic proti experimentům, inovacím nebo kreativitě webdesignerů, ale 99 % návštěvníků vašeho webu bude „Kontakt“ hledat vpravo nahoře. Dejte ho jinam – a hned svým potenciálním zákazníkům hodíte pod nohy první klacek.

Snad ani nemusím zdůrazňovat, že záložku „Kontakt“ vždycky vytvořte jako samostatnou podstránku. Opravdu mi není jasný, proč ji někteří s oblibou zanořují do stránek „O nás“, „Historie“ atp. Já chci jenom zjistit, dokdy máte otevřeno! A nepotřebuju přitom vědět, že vaši firmu ještě před revolucí založil Franta Malina.


Váš zápis v OR nikoho nezajímá

Tak. A teď k samotnému obsahu podstránky.

Nejsu sice žádnej právník, ale tak nějak se ke mně doneslo, že na webu musíte mít svoje IČ, DIČ a informaci o zápisu v obchodním (živnostenským) rejstříku. Fajn. Dokonce i chápu, že je dobrý tyto věci nahrát do kontaktů. Až doposud v pořádku.

Ale jakej zákon nařizuje, aby na mě tato nic neříkající čísla vybafla hned jako první? Okamžitě potom, co prokliknu na kontakt?

Já vám to povím – žádnej. Žádnej takovej zákon není. Svoje identifikační čísla si klidně můžete dát maličkým šedivým písmem kamsi těsně nad patičku a jste úplně v pohodě. Zákon splníte - ti, co po IČ jdou, si ho najdou. A tu většinu, kterou IČ vůbec nezajímá, tím nezatěžujete = nezdržujete. Proč taky. Na internetu se počítá každá sekunda.


Číslo, email, sídlo

Takže všelijaká IČ s DIČ schovat někam dolů. A co teda patří nahoru? Vždycky záleží na oboru vašeho podnikání.

Pokud dodáváte profesionální stavební stroje za desetitisíce a objednáváte je pouze po předchozí domluvě, pak je hlavní telefonní číslo a email (nebo jednoduchý formulář). Pokud jste e-shop s osobním odběrem na pobočkách, pak bude lidi nejvíc zajímat, kde vaše pobočky najdou a kdy mají otevřeno (+ kontakty na ně). Jestliže provozujete místní krámek...

Vždycky se zamyslete, proč na stránku „Kontakt“ vaši návštěvníci klikli. Představte sami sebe v jejich pozici. Co byste tam asi hledali vy sami...

A pokud se vám nechce přemýšlet, udělám to za vás. Když dáte viditelně nahoru JEDNO HLAVNÍ ČÍSLO (na kterým jste k zastižení prakticky nonstop) a JEDEN HLAVNÍ EMAIL (na kterej mi odpovíte nejpozději do pár hodin), vůbec nic tím nepokazíte. Hned pod to můžete vypsat vaše pobočky s otvírací dobou.

Všechno pěkně velký, přehledný a stručný. Abych to, co hledám, našel do několika (málo) sekund.

Já vím, je to tak strašně banální. Možná vám to přijde až k smíchu. Ale ze své zkušenosti s českým internetem vím svoje.

Pro mnohé to banalita (bohužel) není.

Jan Novák
copywriter
ZPĚT Chci UX řešení
Jan Novák
copywriter email: jan.novak@impnet.cz

Jana písanie bavilo už od detstva. Z diktátov nemal nič iné ako jednotky a jeho maturitnú slohovú prácu osobne pochválil dokonca predseda maturitnej komisie. Teraz pre vás tvorí texty. Zábavné, pútavé a predovšetkým originálne texty, ktoré predávajú.

Co dalšího píšu?


5 věcí, na které copywriteři často zapomínají. Které to jsou?

01.07.2015 | Jan Novák
Chcete na svém webu perfektní obsah? Pak musíte copywriterovi zadat víc, než jen přepsání home page, produktových kategorií a pár stránek v menu. Dokonalý celek tvoří detaily. A o copy to platí dvojnásob. Na těchto pět věcí byste při textování svého webu nikdy neměli zapomenout.

Posté a naposled: nikdy na Facebooku nekupujte fanoušky

28.10.2014 | Jan Novák
Je to jako noční můra, která mě budí ze spaní. Virus, který se nekontrolovaně rozšířil po celé republice. „Business“, na němž se přiživují podvodníci z Webtrhu a bůhvíjakých dalších portálů. Pokud jste si někdy v minulosti na svou facebookovou stránku nakoupili „tisíc fanoušků za pár korun“, udělejte pro mě (a hlavně sebe) jednu laskavost – už to nikdy neopakujte.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů