Jaké možnosti chránit svou značku máte v rámci PPC kampaní na Googlu?
V poslední době jsme se častěji v naší firmě setkali s dotazy týkající se možnosti ochrany značky v rámci PPC kampaní na Googlu. Jaké jsou možnosti? Na co se vaše ochranná známka vztahuje? A jak správně postupovat? Pojďme se na tyto otázky podívat podrobněji.
V tomto článku se zaměřujeme na PPC Google Adwords, v případě Seznamu a jeho Skliku je nicméně situace obdobná.
První důležitou věcí v případě, že máte zaregistrovanou ochrannou známku, je přidat o tom informaci do systému Google Adwords, tím pádem poté můžete vyžadovat od Googlu smazání reklamy, která bude vaši ochranu porušovat. To uděláte v systému Google Adwords.
Na jaké typy reklamy se ochrana vztahuje?
Primární ochrana se váže na textovou reklamu, v případě, že máte ochranu také grafickou (logotyp), může se týkat i grafických kampaní použitých v remarketingu nebo v obsahové síti.
Na co se ochrana značky vztahuje?
Vyžadovat odstranění nebo úpravu inzerátu můžete pouze v případě, že je chráněné klíčové slovo použito v nadpisu nebo textu inzerátu. Pokud tedy máte např. ochrannou známku na slovní spojení "IMP net", žádný inzerát nesmí tento výraz obsahovat.
Cílení na chráněné slovo možné je
Co je ale důležité a často zaměňované, nevztahuje se toto omezení na samotný výběr klíčového slova, tedy pokud někdo bude chtít na "IMP net" v Adwords inzerovat, ale v obsahu inzerátu nebude mít výraz použitý, nemůžete s tím dělat nic.
Sporné nařízení se pak týká použití v URL adrese (tedy např. inzerovat v kampani www.domena.cz/imp-net/), kde Google říká, že po prošetření může viditelnou část URL omezit, mluví však primárně o subdoménách (např. impnet.domena.cz).
Co dělat pokud se dozvíte o porušování ochranné známky?
V případě, že zjistíte, že došlo k porušování zásad a v systému máte nahranou platnou ochrannou známku, můžete Google zažádat o vyřešení tohoto problému a stopnutí kampaní zde: https://services.google.com/inquiry/aw_tmauth
Ochraňujte svou značku
Z výše uvedeného vyplývá, že pokud jste v online kampaních aktivní, rozhodně se vyplatí si ochrannou známku zřídit, nahrát ji do systému Google Adwords a trh sledovat a v případě porušení se nebát ozvat.
Bohužel se ale toto omezení nevztahuje na použití v rámci inzerovaných klíčových slov, ale jen samotného vydávání se za jinou firmu nebo značku v obsahu.
Pokud potřebujete, napište nám a s nastavením ochranné známky vám rádi pomůžeme.
Lukáš Bryksa
obchodní ředitelLukáš Bryksa
obchodní ředitel email: lukas.bryksa@impnet.czLukáš stál v roce 2009 u zrodu firmy. Často pracuje dlouho do noci nebo i o víkendech. Záleží mu totiž na vaší spokojenosti. Chce, abyste byli spokojení pořád. A ne jenom 40 hodin za týden.