Náš blog

kategorie blogu

Jaké dopady může mít použití AI při tvorbě web obsahu

20.05.2024 | Lukáš Bryksa

V posledních dvou letech se umělá inteligence (AI) stala klíčovým nástrojem v digitálním marketingu. Zejména se to projevilo v oblasti tvorby obsahu. Jak ale Google vnímá AI-generovaný obsah ve vztahu k vyhledávacím systémům? A jaké jsou doporučení pro tvůrce obsahu? Podívejme se na některé klíčové informace a data.

E-E-A-T a kvalita obsahu

Google dlouhodobě hodnotí obsah podle kritérií zvaných E-E-A-T: Expertise (odbornost), Experience (zkušenost), Authoritativeness (autoritativnost) a Trustworthiness (důvěryhodnost). Nezáleží na tom, zda byl obsah vytvořen člověkem nebo AI, rozhodující je jeho originalita a kvalita. Vysoce kvalitní obsah, který splňuje tyto parametry, má lepší šanci dosáhnout významného umístění ve výsledcích vyhledávání.

AI a manipulace s výsledky vyhledávání

Na web každý den přibude spousta nekvalitního textu vytvořeného umělou inteligencí. Některé z těchto textů se zpočátku dostaly do výsledků vyhledávání Google. Ten má tedy rozsáhlé zkušenosti s bojem proti spamu, včetně obsahu generovaného automatizovaně. Použití AI k vytváření obsahu s primárním cílem manipulovat s výsledky vyhledávání je porušením jeho pravidel proti spamu.

Spam je podle zásad společnosti Google takový text, který je generován automatizovanými procesy bez ohledu na uživatelský dojem nebo kvalitu. Jde například o obsah s irelevantními klíčovými slovy, automatizované překlady, nekvalitní texty z AI generátorů nebo chybně parafrázovaný materiál. Google používá k analýze obsahu pokročilé algoritmy a techniky zpracování přirozeného jazyka (Natural Language Processing). Pokud váš obsah v očích Googlu vypadá, že byl "vygenerován automaticky", bude v podstatě penalizován.

AI jako nástroj pro tvorbu užitečného obsahu

Technologie AI nabízí nové možnosti pro vyjádření a kreativitu, které mohou tvůrcům obsahu pomoci při zpracování poutavého a zajímavého materiálu pro webové stránky. Je ale důležité, aby text dodržoval zásady přirozeného jazyka. A to nejen ty gramatické, ale často především stylistické. Zároveň musí být obsah přínosný pro uživatele. Maximální srozumitelnost a relevantní informace jsou důležitými předpoklady ve snaze prosadit se ve výsledcích vyhledávání.

Doporučení pro tvůrce obsahu

  • Tvůrci by měli usilovat o vytváření originálního, vysoce kvalitního obsahu, který je zaměřen především na uživatele, nikoli na algoritmy vyhledávání. Ty to pak totiž rovněž poznají.
  • Zaměřte se na kvalitu a nechte vygenerovaný obsah zkontrolovat odborníka z oboru. Nebo si ho alespoň sami 2x přečtěte, abyste věděli, že dává smysl a cílí na vaše zákazníky.
  • Důležitá je transparentnost – řekněte, kdo jste. Ať už na stránkách typu “O nás”, nebo jinde. Zvažte také označení tvůrce obsahu. V případě, že obsah byl vytvořen s pomocí AI, zmiňte to, zejména pokud by to mohlo být pro čtenáře užitečné.

AI přináší revoluční možnosti v oblasti tvorby obsahu, ale je důležité dodržovat etické normy a směrnice vyhledávačů. Kvalita a užitečnost obsahu zůstávají klíčové pro úspěch na internetu.

Lukáš Bryksa
obchodní ředitel
ZPĚT Chci pomoci s obsahem webu
Lukáš Bryksa
obchodní ředitel email: lukas.bryksa@impnet.cz

Lukáš stál v roce 2009 u zrodu firmy. Často pracuje dlouho do noci nebo i o víkendech. Záleží mu totiž na vaší spokojenosti. Chce, abyste byli spokojení pořád. A ne jenom 40 hodin za týden.

Co dalšího píšu?


Chraňte si své duševní vlastnictví. Pomůžeme vám s ochrannou známkou

15.03.2017 | Lukáš Bryksa
Vlastní výrobky, patenty, služby a jiné nehmotné výsledky vaší práce můžete považovat za duševní vlastnictví. Chránit jej lze stejně jako dům nebo auto. Ochrannou známkou můžete také zabezpečit jakékoliv graficky znázorněné označení. Název vaší společnosti, výrobku nebo služby. A tím se odlišit od ostatních firem, které na trh přinášejí stejné či podobné produkty.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů