Náš blog

kategorie blogu

Jaké dopady může mít použití AI při tvorbě web obsahu

20.05.2024 | Lukáš Bryksa

V posledních dvou letech se umělá inteligence (AI) stala klíčovým nástrojem v digitálním marketingu. Zejména se to projevilo v oblasti tvorby obsahu. Jak ale Google vnímá AI-generovaný obsah ve vztahu k vyhledávacím systémům? A jaké jsou doporučení pro tvůrce obsahu? Podívejme se na některé klíčové informace a data.

E-E-A-T a kvalita obsahu

Google dlouhodobě hodnotí obsah podle kritérií zvaných E-E-A-T: Expertise (odbornost), Experience (zkušenost), Authoritativeness (autoritativnost) a Trustworthiness (důvěryhodnost). Nezáleží na tom, zda byl obsah vytvořen člověkem nebo AI, rozhodující je jeho originalita a kvalita. Vysoce kvalitní obsah, který splňuje tyto parametry, má lepší šanci dosáhnout významného umístění ve výsledcích vyhledávání.

AI a manipulace s výsledky vyhledávání

Na web každý den přibude spousta nekvalitního textu vytvořeného umělou inteligencí. Některé z těchto textů se zpočátku dostaly do výsledků vyhledávání Google. Ten má tedy rozsáhlé zkušenosti s bojem proti spamu, včetně obsahu generovaného automatizovaně. Použití AI k vytváření obsahu s primárním cílem manipulovat s výsledky vyhledávání je porušením jeho pravidel proti spamu.

Spam je podle zásad společnosti Google takový text, který je generován automatizovanými procesy bez ohledu na uživatelský dojem nebo kvalitu. Jde například o obsah s irelevantními klíčovými slovy, automatizované překlady, nekvalitní texty z AI generátorů nebo chybně parafrázovaný materiál. Google používá k analýze obsahu pokročilé algoritmy a techniky zpracování přirozeného jazyka (Natural Language Processing). Pokud váš obsah v očích Googlu vypadá, že byl "vygenerován automaticky", bude v podstatě penalizován.

AI jako nástroj pro tvorbu užitečného obsahu

Technologie AI nabízí nové možnosti pro vyjádření a kreativitu, které mohou tvůrcům obsahu pomoci při zpracování poutavého a zajímavého materiálu pro webové stránky. Je ale důležité, aby text dodržoval zásady přirozeného jazyka. A to nejen ty gramatické, ale často především stylistické. Zároveň musí být obsah přínosný pro uživatele. Maximální srozumitelnost a relevantní informace jsou důležitými předpoklady ve snaze prosadit se ve výsledcích vyhledávání.

Doporučení pro tvůrce obsahu

  • Tvůrci by měli usilovat o vytváření originálního, vysoce kvalitního obsahu, který je zaměřen především na uživatele, nikoli na algoritmy vyhledávání. Ty to pak totiž rovněž poznají.
  • Zaměřte se na kvalitu a nechte vygenerovaný obsah zkontrolovat odborníka z oboru. Nebo si ho alespoň sami 2x přečtěte, abyste věděli, že dává smysl a cílí na vaše zákazníky.
  • Důležitá je transparentnost – řekněte, kdo jste. Ať už na stránkách typu “O nás”, nebo jinde. Zvažte také označení tvůrce obsahu. V případě, že obsah byl vytvořen s pomocí AI, zmiňte to, zejména pokud by to mohlo být pro čtenáře užitečné.

AI přináší revoluční možnosti v oblasti tvorby obsahu, ale je důležité dodržovat etické normy a směrnice vyhledávačů. Kvalita a užitečnost obsahu zůstávají klíčové pro úspěch na internetu.

Lukáš Bryksa
obchodní ředitel
ZPĚT Chci pomoci s obsahem webu
Lukáš Bryksa
obchodní ředitel email: lukas.bryksa@impnet.cz

Lukáš stál v roce 2009 u zrodu firmy. Často pracuje dlouho do noci nebo i o víkendech. Záleží mu totiž na vaší spokojenosti. Chce, abyste byli spokojení pořád. A ne jenom 40 hodin za týden.

Co dalšího píšu?


„Okurková“ sezóna je skvělá pro technické optimalizace a aktualizace online prostředí

17.07.2023 | Lukáš Bryksa
Léto je tu a s ním přichází i období spjaté s poklesem návštěvnosti webů a e-shopů. Nastává období, kdy aktivita na trhu má klesající tendence, pracovní tempo se zpomaluje a přichází tolik očekávaný čas na dovolenou a zasloužený odpočinek. Naše technické oddělení však pracuje na plné obrátky, protože nastává ideální doba pro technické údržby a zlepšování webů a e-shopů.

Proč mít skvělou kariérní stránku a co by měla obsahovat?

27.11.2020 | Lukáš Bryksa
Personální situace v ČR je pro většinu majitelů firem, manažerů a personalistů velmi složitá. Proto je potřeba přicházet s novými nápady, jak oslovit nové zájemce. Jednou z nich je např. kariérní microsite, která svým stylem a obsahem zaujme právě cílovou skupinu, o kterou máte zájem.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů