Instagram přichází s novými filtry či hudbou ve Stories. Vyzkoušíte je?
Facebook stále vede v žebříčku nejoblíbenějších sociálních sítí nejen v ČR, ale i ve světě a skvěle se mu daří konkurovat i samotnému Youtube od Googlu. Na vzestupu je však i jiná sociální síť, a tou je Instagram, který v červnu dosáhl miliardy uživatelů měsíčně.
Instagram, který vlastní Facebook Marka Zuckerberga, jsme vám představili již v předchozím článku, který si můžete přečíst zde. Poradili jsme vám, jak jej nakopnout do začátku. Od té doby však Instagram prošel pořádnou změnou. Jeho vývojáři se snaží přidávat pořád další a další funkce, jak pro osobní účty, tak i pro ty firemní. V tomto článku si shrneme ty nejzajímavější.
Instagram má vlastní televizi
Ano, je to tak. V červnu tohoto roku spustil Instagram vlastní TV. Nová služba IGTV má konkurovat síti Youtube. Velikým rozdílem je však formát videí, ten je dán vertikálně. Oproti klasickým videím na profilu je jeho délka prodloužena na celých 60 minut. Tvůrci videí tak mohou svým uživatelům nabídnout mnohem větší kontent.
Instagram cílí na firmy, které by rádi představily své produkty a na youtubery/influencery. Je zde však otázka, zda budou chtít tvůrci natáčet videa ve dvou různých formátech, nebo zůstanou věrní pouze Youtube.
Novinky ve Stories
Funkci, kterou však má Instagram již osvědčenou a stále ji rozšiřuje, jsou Stories. Tato funkce nám dovoluje sdílet momenty z každodenního života a aktivně ji využívá více než 33 % českých uživatelů. Není tak divu, že ji Instagram stále rozšiřuje. Celkem čerstvou novinkou jsou nové filtry „Superzoom“. Instagram začínal pouze s jedním filtrem, dnes jich je celkem deset. Za nás jde o skvělou funkci, jak mohou firmy ozvláštnit svoje příběhy. Na každodenní používání bychom to však nedoporučovali.
Jste na dovolené, natáčíte krásný západ slunce a do toho vedle vás začnou křičet děti? Pak je celé video k ničemu. Nebo taky ne. Nyní můžete do svých Stories přidávat hudbu přímo pomocí stickerky. Zde máte opravdu velký výběr dle žánrů či nálady. Sami si dokonce zvolíte, jakou část písničky chcete do videa vložit.
Reklama a nakupování
Pokud máte firemní účet, máte jej určitě propojený i s vaším facebookovým profilem firmy. To, že díky Business Manageru můžete využívat reklamy k větší propagaci vaší značky či vašich produktů, je již k dispozici delší dobu. Od dubna tohoto roku můžete ve svých příspěvcích označovat i produkty, stačí k tomu katalog, který máte propojený s Facebookem. V „nastavení firmy“ pak stačí vybrat daný katalog a směle začít s označováním produktů. Vaši uživatelé, kteří kliknou na produkt, se pak dostanou na produktový detail a dále rovnou na váš eshop.
A Instagram jen tak s nakupováním nekončí. Uživatelé si u daného profilu mohou zobrazit všechny příspěvky, které označené produkty obsahují. Označování produktů také chystá i ve Stories pomocí speciální Stories stickerky. A aby toho nebylo málo, v části Explore neboli vyhledávání přibude nová záložka nakupování.
Co na staronové funkce a rozšíření říkáte? Budete přes aplikaci aktivně své produkty nabízet? Pokud nevíte, jak správně obchod nastavit, neváhejte se na nás obrátit a my vám rádi pomůžeme.
Dominik Bezděk
linkbuilderDominik Bezděk
linkbuilder email: dominik.bezdek@impnet.czDominikovou vášní je zkoumání zajímavých webů, jejich autority a potenciálu k zisku zpětných odkazů. Neustále se snaží o originální myšlenky, jak obsah vašeho webu ještě lépe využít a posunout dál. Dominik se řídí heslem „pořád je čemu se učit,“ a když už ho nic nenapadá, tak si jde pročistit hlavu na procházku se psem do přírody.