Náš blog

kategorie blogu

Hodnota firmy je v informacích. Kde jsou informace? V CRM!

13.11.2014 | Lukáš Bryksa


Možná už jste tu větu slyšeli. Informace jsou k nezaplacení. Byť nejsou vidět, slyšet a ani je nemůžeme nahmatat, zvyšují hodnotu firmy. Vaše společnost nemusí nic vyrábět, nemusí nic vlastnit a ani toho nemusí moc umět. Pokud má (aktuální a pravdivé) informace, získává konkurenční výhodu před všemi ostatními. Kdo podceňuje a ignoruje shromažďování a využívání informací, jakoby ignoroval hodnotu své vlastní práce.


Informace shromažďujte v jednotném systému

Do vaší firmy každý den a přes různé kanály proudí obrovská hromada informací. Abyste se v nich neztratili, dokázali je třídit a efektivně využívat, musíte si v jejich sběru a třídění udělat systém. Jakýsi pevný řád. Jinak se v nich utopíte a informace vám pak budou naprosto k ničemu. Buď je časem zapomenete, nebo je nebudete schopni efektivně využít.

Jedním z nejdůležitějších typů informací proudících do vaší firmy jsou informace o zákaznících. Osobně ke shromáždění tohoto typu dat doporučuji používat tzv. CRM systém. CRM je zkratkou tří anglických slovíček - customer relationship management, což v překladu znamená řízení vztahů se zákazníky. Tento překlad je trefný, jelikož CRM přesně vystihuje. Bez něj by vás budování a udržování vztahů se zákazníky stálo mnohem více úsilí i času. A stejně byste ani zdaleka nedosáhli stejného výsledku.


Výběr CRM nepodceňte

Na trhu naleznete širokou nabídku komerčních i free verzí CRM systému. Výběr této aplikace je poměrně složitá věc, ale pokud ho ve firmě správně zavedete, ušetří vám spoustu času i práce. Rozhodně neberte první systém, na který narazíte – pokud byste po nějakém čase narazili na zásadní nedostatky, je přechod na jiný systém časově i finančně velmi náročný.

CRM je obvykle online sdílenou aplikací, která slouží všem oddělením ve firmě – od řadových zaměstnanců přes objektové manažery až po vrcholový management. Záleží jen na vás, kde všude CRM využijete. Z vlastních zkušeností však mohu říci, že čím více lidí z firmy do něj bude mít přístup, tím lépe pro vaši firmu.

A teď to nejdůležitější.


Co všechno se dá v CRM dělat?

  • evidovat a plánovat schůzky, hovory a úkoly,
  • plánovat v kalendáři, sdílet dokumenty a události,
  • vytvářet karty zákazníků – evidovat všechny obchody, zakázky, fakturace, kontaktní osoby,
  • tvořit objednávky, smlouvy, nabídky a další dokumenty,
  • vést projekty, zakázky, výrobu,
  • další administrativní, obchodní i technické činnosti.

Možná vám toho na první pohled může přijít málo, ale CRM umožňuje automatizovat některé procesy ve firmě takovým způsobem, že o nich už za pár týdnů ani nevíte. Ušetří vám spoustu času, udělá za vás kus práce a nedovolí, abyste na cokoliv zapomněli. Vyvarujete se ztrátám informací, nehrozí krádež dat od odcházejících zaměstnanců.

CRM doporučuji všem malým a středním firmám. Udržet si zákazníka je mnohem levnější, než získat nového. Sbírejte proto všechny informace o svých klientech, ukládejte je do CRM a pak je ve správnou chvíli využijte. Váš zákazník bude nadšený.

Lukáš Bryksa
obchodní ředitel
ZPĚT Chci Obchodní dovednosti
Lukáš Bryksa
obchodní ředitel email: lukas.bryksa@impnet.cz

Lukáš stál v roce 2009 u zrodu firmy. Často pracuje dlouho do noci nebo i o víkendech. Záleží mu totiž na vaší spokojenosti. Chce, abyste byli spokojení pořád. A ne jenom 40 hodin za týden.

Co dalšího píšu?


Marketingový mix – jak ho můžete využít?

28.07.2020 | Lukáš Bryksa
S marketingovým mixem, nebo taky jinak 4P, se setkáváme v podstatě už od čtyřicátých let minulého století, blíže představen nám však byl až v šedesátých letech – v knize profesora J. McCarthyho. 4P jsou čtyři klíčové složky marketingové strategie. Chcete, aby vaše firma byla úspěšná a vaše produkty šly dobře na odbyt? Naučte se s nimi pracovat.

Srovnání účetních a ERP systémů

18.11.2024 | Lukáš Bryksa
V dnešní digitální době se účetní a ERP (Enterprise resource planning) systémy staly neodmyslitelnou součástí firemní infrastruktury. Pomáhají nejen při správě financí, ale také optimalizují procesy, usnadňují práci a zajišťují přesné a včasné podávání reportů. Správný výběr systému může znamenat rozdíl mezi efektivním řízením podniku a neustálým bojem s administrativními problémy. V tomto článku se podíváme na klíčové účetní systémy, jejich propojení a cenové rozdíly.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů