Náš blog

kategorie blogu

Googlebot nemůže získat přístup na vaše stránky? Nepanikařte…

06.04.2015 | Pavel Horelica


Tu a tam mnoho webmasterů či majitelů webových stránek s hrůzou v očích zjistí, že v nástroji Google Webmaster Tools na ně čeká zpráva:

Googlebot nemůže získat přístup na vaše stránky

Rada první: nezmatkujte, nepanikařte. Není to nic, kvůli čemu by Google vašemu webu usekl virtuální hlavu. Pokud se vám to stane jednou, dvakrát, třikrát za rok, je to v pohodě. To se stává, tak to prostě chodí. Tečka.

Obvykle to znamená, že Googlebot nedal echo do nástroje Google Webmaster Tools, že při dalším pokusu už došlo k úspěšné a bezproblémové návštěvě. Takže čekejte na další zprávu. Pokud se objeví dvě nebo tři stejné zprávy po sobě, začíná to krapet zavánět nějakým problémem a stojí za to se pustit do pátrání po příčině problému.

Kde je problém hergot?

Existuje řada příčin, které mohou problém způsobovat. Nejčastěji se jedná o technické problémy na hostingu (např. web často padá díky nárazově vysoké návštěvnosti nebo kvůli nevalné kvalitě hostingových služeb a bývá často nedostupný). Takže pokud vám od Google Webmaster Tools chodí zprávy o nedostupnosti, obraťte se na svého provozovatele hostingu. Ve většině případů to stačí.

Někdy vstup robota na stránky zakážou samotní webmasteři. Při úpravě či tvorbě stránek zakáží indexaci a zapomenou toto nastavení upravit na potřebnou hodnotu (klasicky to bývá u webů postavených na systému Wordpress, kde je přímo v administraci možnost zakázat vstup vyhledávačům). Indexace se dá zakázat na několika úrovních.

1)      Na úrovni meta tagu

Tento meta tag:

Zakazuje indexaci té stránky, na které se meta tag nachází.

 

2)      Souborem robots.txt

Zápis v souboru:

User-agent: *
Disallow: /

Znamená zakázání indexace všem robotům vyhledávačů. Proto na tento soubor mrkněte ještě předtím, než budete proklínat váš webhosting.

Takže dobrá rada nad zlato: zkontrolujte všechny výše uvedené možnosti, zda nemáte indexaci vašeho webu jakkoliv zakázanou.

Nástroj Google Webmaster Tools

Pokud u vašich stránek není nijak zakázána indexace (jakože většinou nebývá), přichází na řadu druhý krok. Mrkněte do nástroje Google Webmaster Tools. Přesně do části Procházení -> Chyby procházení. Zde překvapivě najdete podrobný výpis všech chyb, na které Googlebot při procházení vaším webem narazil.

Tento nástroj vám může hodně napovědět o tom, co že se to s vaším webem děje.

A co dál?

Pár drobných rad na závěr:

1) Měřte pomocí nástroje Pingdom Tools vytipované stránky (typicky homepage, kategorie, články)

2) Nechte si posílat notifikace o výpadcích v reálném čase

3) Buzerujte administrátora vašeho webu, dokud problémy neustanou

A teď už úplně na závěr: monitorujte, monitorujte, monitorujte. 

Pavel Horelica
SEO konzultant
ZPĚT Chci SEO
Pavel Horelica
SEO konzultant email: pavel.horelica@impnet.cz

Pavel je tu od toho, aby vás lidé na internetu našli. Stará se o optimalizaci stránek pro vyhledávače, spravuje PPC kampaně a sleduje webová analytika. Má neustále nové nápady a posouvá váš web kupředu.

Co dalšího píšu?


Universal Analytics končí, přejděte na Google Analytics 4

21.11.2022 | Pavel Horelica
Od svého založení v roce 2005 se Google Analytics (GA) stal nejpoužívanějším nástrojem pro webovou analytiku na světě (v březnu 2005 Google koupil program pro analýzu webových statistik Urchin a v listopadu představil první verzi Google Analytics postavenou na Urchinu). A to z dobrého důvodu – je zdarma, snadno se používá a poskytuje cenné informace o návštěvnosti webu a chování uživatelů.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů