Náš blog

kategorie blogu

B2B portál a zákaznická sekce – moderní způsob pro udržení partnerů

15.05.2020 | Lukáš Bryksa

Pokud podnikáte v oblastit B2B, tedy business to business, a vašimi klienty jsou stálé podnikatelské subjekty, jistě znáte neustálý boj o marži na ceně dodávek a další nuance pro udržení partnera. Pojďme se podívat na modernější nástroje, které vám pomohou si takového partnera v dobrém slova smyslu „zavázat”.

Nemusíte bojovat jen cenou, proškoleným personálem, delšími splatnostmi a plnými sklady. Současným trendem, kterým se řídí menší i velké nadnárodní firmy, je větší zapojení zákazníka do procesů ve firmě. Poskytnete mu přístup k většímu množství informací a nabídnete moderní a efektivní možnosti objednání vašeho zboží. Zřiďte si na webu zákaznickou sekci, B2B portál či e-shop podle druhu podnikání.

Co všechno partner může

Funkce takové partnerské sekce mohou být poměrně široké a omezení zde moc nenajdete. Důležitým základem je tento portál co nejvíce propojit do firemních procesů, informačního a účetního systému, abyste měli k dispozici co nejvíce dat a informací, které poté nabídnete svému klientovi.

Jaké funkce a možnosti partnerské sekce nejčastěji nabízí?

  • historii objednávek s možností upravit a znovu objednat
  • dokumenty ke stažení pro partnery – např. technické a záruční listy, návody v různých verzích a podobně
  • aktuální ceníky, faktury ke stažení
  • kalendář firemních akcí a školení pro partnery
  • složitější poptávkové formuláře, reklamační formuláře či kalkulačky
  • motivační prvky, věrnostní program, soutěže
  • další komunikační kanály (např. uzavřené chaty, technickou podporu na zadávání požadavků, fórum, poradnu a další)
  • kontaktní osoby pro daného partnera a historii komunikace

Neomezujte se jen na zboží

Trend dnešních dnů není nutně jen o klasickém produktovém e-shopu. Výše uvedené postupy a principy se dají bez omezení a problémů zavádět i u služeb nebo produktů na míru. Odměňovat své partnery můžete už jen za poptávku. Za to, že projektant do projektu stavby zahrnul váš materiál, produkt nebo technologii a podobně.

Firmy i v dnešní době často pro objednání svých produktů používají různé tištěné či elektronické formuláře – excelové kontingenční tabulky a podobné, nepříliš uživatelsky přívětivé postupy.

Přemýšlejte i za partnera – zajistěte mu větší komfort a pomozte mu ušetřit čas díky zavedení dnes již běžných technologií. Když ušetříte čas jeho lidem a usnadníte jim správu objednávek, zvládnou toho více prodat a tedy více objednat od vás. Zodpovědní zaměstnanci budou za pohodlnou objednávku a všechny informace na jednom místě jistě vděční.

Umožněte svému partnerovi objednávku přes interaktivní kalkulátor, napojte na něj sklady a ceny z informačního systému, k tomu zobrazte daný product a případně ještě jeho změněný 3D model (to už je trošku vyšší dívčí, ale proč ne:)) a věřte, že to dříve či později ocení.

A hlavně nepůjde k jinému dodavateli kvůli 1% slevě, protože si uvědomuje, že veškerý servis okolo má také svou hodnotu.

Lukáš Bryksa
obchodní ředitel
ZPĚT Chci poradit se zákaznickou sekcí
Lukáš Bryksa
obchodní ředitel email: lukas.bryksa@impnet.cz

Lukáš stál v roce 2009 u zrodu firmy. Často pracuje dlouho do noci nebo i o víkendech. Záleží mu totiž na vaší spokojenosti. Chce, abyste byli spokojení pořád. A ne jenom 40 hodin za týden.

Co dalšího píšu?


V čem je užitečný obchodní trychtýř?

18.12.2023 | Lukáš Bryksa
Pojďme se blíže podívat na obchodní trychtýř, klíčový nástroj pro každého manažera a podnikatele v oblasti cílení obchodních příležitostí. Nejen že pomáhá lépe porozumět zákazníkům, ale také vede ke zvýšení efektivity.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů