AI a její efektivní využití v marketingu
AI a marketing jsou dvě sice odlišné oblasti, nicméně při správném a efektivním využití mohou krásně spolupracovat. Umělá inteligence může být v marketingu využívána k mnoha činnostem. Mezi ně můžeme řadit například vylepšení cílení reklam, zlepšení personalizace obsahu, predikci chování zákazníků nebo třeba automatizaci procesů v marketingu.
V oblasti cílené reklamy může AI poskytnout mnoho cenných informací o zákaznících, například o jejich chování na internetu, preferencích či zájmech. Všechny tyto informace pak můžeme promítnout do vytvořené cílené reklamy na zákazníky, u kterých se nám díky tomu zvýší pravděpodobnost, že na reklamní sdělení budou lépe reagovat.
Dále můžeme umělou inteligence využít k personalizaci obsahu pro klienty či predikci chování koncového konzumenta. S využitím strojového učení a analýzy dat umí AI vytvořit personalizované zprávy, nabídky či další obsah, který bude pro každého zákazníka relevantní. Lze pak také odhadnout, které služby v budoucnu budou pro potencionální zákazníky zajímavější, což může pomoci firmám pochopit myšlení a potřeby jejich cílové skupiny a přizpůsobit tomu svou nabídku nebo strategii cílení.
V oblasti automatizace procesů v marketingu může AI pomoci snížit náklady na práci, zlepšit efektivitu a celkově tak zrychlit interní procesy. Pro příklad lze využít chatboty s umělou inteligencí, kteří pomohou vaší společnosti být v neustálé komunikaci se zákazníkem a tím i rychleji reagovat na běžné dotazy klienta.
Celkově tedy můžeme říci, že AI a marketing jsou oblasti, které mohou spolu úzce spolupracovat a vzájemně se doplňovat. Efektivní a kvalitní kombinace AI společně s prací marketingových specialistů pak může pomoci firmám vylepšit jejich marketingové kampaně, ještě lépe zacílit na zákazníky a více s nimi budovat osobnější vztahy či zvýšit výkonnost jednotlivých marketingových služeb.
Alena Bradáčová
marketingová manažerkaAlena Bradáčová
marketingová manažerka email: alena.bradacova@impnet.czAlena má u nás pod palcem projektové řízení marketingových projektů. Stará se, aby projekty šlapaly podle požadavků klienta a byly plněny v domluvených termínech. Zároveň dbá na to, aby se klienti marketingově rozvíjeli. Energii dobíjí sportem a procházkami se svými psy.